میدان حسن آباد تهران

خرید بک لینک

 

میرزا یوسف آشتیانی، صدراعظم ناصرالدین شاه، میدان حسن آباد تهران را که آخرین حد شمال غربی شهر تهران بود به نام پسرش، میرزا حسن مستوفی هتل سیمرغ تهران الممالک بنا نهاد. در فاصله سالهای ۱۳۰۳ تا ۱۳۱۲ ه.ق چهار ساختمان با اقتباس از پالادیو، معمار معروف عصر رنسانس ایتالیا، در چهار سوی آن بنا شد. یکی از آنها تخریب و به جای آن در سال ۱۳۴۵ شمسی، ساختمانی چند طبقه برای بانک ملی ساخته شد. اما بقیه در فهرست آثار ملی قرار گرفت و از ویرانی مصون ماند. متأسفانه شکل زیبا و هماهنگ میدان حسن آباد تهران در اثر تغییرات ایجاد شده به هم  هتل سیمرغ تهران خورده است. آخرین تغییری که در ساختار میدان حسن آباد ایجاد شد، تخریب فلکه وسط آن در جریان ساختن تونل مترو و خیابان زیرگذر بود.

 

هتل های تهران...

ما را در سایت هتل های تهران دنبال می‌کنید

برچسب: هتل سیمرغ,تهران, نویسنده: هتل های تهران بازدید: 36 تاريخ: چهارشنبه 2 آبان 1397 ساعت: 0:45

صفحه بندی